OLLE EKSELL




"ÅH, jag är sååå arty för jag har Olle Eksells Kakaoögon för Mazetti på väggen!!" Haha, alla inredningsbloggar svämmar ju över av de där två ögonen just nu. Sitter de inte på väggen så står de lutade mot en vägg eller på en byrå. Kan ju passa på att berätta att Olle (1918-2007) är en av våra första grafiska formgivare. Han blev aktiv på 1940-talet och har gjort allt inom grafisk formgivning och även skrivit boken "Design=Ekonomi", tror jag ska önska mig den i födelsedagspresent eller något, passar ju precis till min utbildning jag går nu!


//Kes

Kommentarer
Postat av: Paula

Ha, ha, ha... jag har ju ett sånt inlägg på min blogg... jag blir så trött på mig själv liksom... kakaoögonen ÄR ju fina... men ja... de är något uttjatade. Men tack för att du fick mig att skratta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0